úterý 5. května 2009

Právě hraju: Zeno Clash

Jak jste si včera mohli přečíst, stahoval jsem hru Zeno Clash, dnes se dostahovala a já ji začal hrát, podělím se s vámi o mé dojmy.
První dojmy
Hned po úvodní animačce se objevíte u vašeho učitele, ten vás naučí jak bojovat a střílet. Poté se utkáte se svými bratry a sestrami a utečete z města.
Boj
Boj je zpracovám velmi zajímavě, ikdyž docela těžkopádně. Tlačítkem E si zacílíte jednoho protivníka a toho začnete bušit, levým myšítkem rozdáváte klasické údery a pravým silnější, ale na ty se musíte rozmáchnout a při tom vás může udeřit soupeř. Kryjete se mezerníkem a z krytu podnikáte výpady. Mně samotnému tenhle styl moc nesedl, pokud si nějakého protivníka zacílíte, tak se na vás ze stran sesypou zbylí protivníci a vy proti nim nemáte moc šancí. Já sám jsem protivníky mockrát neoznačoval, spíš jsem někoho udeřil, odběhl a zase udeřil. Na tlustší nepřátele je lepší používat třeba kostěný klacek, ale to vám hra sama poradí. Ještě malá zajímavost, před každým boje se vám ukáže tabulka ve které vidíte vašeho hrdinu VS jeho nepřátele, viz obrázky pod článkem.
Střelba
Střelba je zpracována klasicky, pravým myšítkem zamíříte levým vystřelíte, ale nezapomeňte se dívat kolik vám ještě zbývá nábojů, hra totiž sama nepřebíjí, vždy když vám dojdou náboje musíte zmáčknout R. Zbraně jsou nápaďitě zpracované, ale jde veskrze o klasické kousky- pistole, brokovnice, kuše a lebkové granáty (hru jsem ještě nedohrál, takže se tímhle výčtem moc neřiďte, asi není úplný).
Příběh
Příběh se začíná odvíjet od chvíle, kdy uvidíte umírat svého otce-matku, poté společně se svou jednou z mnoha sester utečete z města. Při putování se střídají mise ze součastnosti s misemi z minulosti, na které vzpomínáte, takto se budete vracet před den vraždy otce-matky. Z příběhu tu víc nechci prozrazovat a sám jsem ještě hru nedohrál, takže hodnocení příběhu až v dokončení tohoto článku.
Grafika, hudba a styl
Zeno Clash běží na Source enginu, je to sice stařík, ale tvůrci s ním dokázali úžasné věci. Ke grafice se váže celkový herní styl, takový mix doby dinosaurů, prvních pralidí a k tomu současnost. Na stylu je vidět, že autoři mají pestrou fantazii, od úvodní vesničky až po fantaskně zpracované močály. Hudba a zvuky jsou standartní, ničím moc nepřekvapí.

Prozatím nemám co dodat, hra mě velice baví.
Dokončení tohoto článku společně s hodnocením se tu na webu objeví až hru dohraju

Žádné komentáře: