pondělí 11. května 2009

Plants vs. Zombies

Tak jsem dohrál hlavní kampaň v této velmi povedené hře, po jejímž dokončení se Vám otevře hafo dalšího obsahu, ale o tom až dále.
Co to?
Plants vs. Zombies je hra podobná Tower defense, kdy si postavíte svou obranu a pak už jen čekáte na příval nepřátel, v tomto případě na hordu zombíků. Základem správné obrany jsou slunečnice, které produkují sluníčka, za které si poté kupujete další kytky/houby.
Kampaň
Kampaň je rozdělená na 5 podkampaní a každá z nich má 10 misí, ze začátku vám zaberou (mise) maximálně 5 minut, ale s postupem ve hře jsou čím dál tím těžší. Později se změní i prostředí (nebude moc velký spoiler, když řeknu, že prostředí se změní ze dne na noc a pak se dostanete i k jiné části zahrady). V celé kampani hlídáte váš dům, do kterého se vám nesmějí dostat zombíci, když se tak stane, nastane game over, poslední záchranou, pokud padne veškerá obrana jsou sekačky těsně před domem, které zombíky přejedou. Kampaní vás provází postava Crazy Dave, v jehož obchodě si později za nasbírané peníze nakupujete další věci a různá vylepšení.
Květiny
Za každou splněnou misi dostanete novou květinu, každá má jiné vlastnosti a také mají různé ceny. Některé květiny zdrží protivníka, některá stojí málo peněz a jsou vhodné do první řady, později se dostanete i k zajímavějším kouskům, ale jen některé použijete víckrát než na jedno kolo.
Zombíci
Zombíci se rekrutují z řad obyčejných zombí, pak přijdou na řadu zombie s kuželem na hlavě, s kbelíkem na hlavě, pokračují zombie s novinami a rugby zombie. Ke konci hry se dočkáte i jednoho opravdu silného kousku, ale nechci vám tu vše prozradit. Btw: Můj oblíbenec: Pogo zombie, což je punk zombie, která skáče na hopsadlu :).
Grafika a zvuky
Grafika je nádherně kreslená a vše se pěkně pohybuje, zvuky zvučí a pár hudebních motivů se opakuje pořád dokola, ale dobře to dokresluje atmosféru toho daného místa.
Bonusy a další věci
Na začátku kampaně dostanete almanach květin a zombíků, v něm najdete např. informace o ceně rostlin a jejich celkový popis. U zombie nenajdete cenu, ale např. jejich výdrž a co na ně platí. Jak jsem již předeslal, po dokončení kampaně se vám odemkne mnoho bonusového obsahu, začal bych minihrami, na některé narazíte už během kampaně, ale mnoho jich je nových, některé jsou opravdu výborně hratelné, dále tu je Puzzle mod, kdy musíte volit správné použití květin, nebo (a to je můj oblíbený puzzle mod) správné použití zombíků. Posledním modem je survival, kdy přežíváte vlny zombie v několika misích, ale vaše květiny zůstávají na stejných místech. Ještě se vám odemkne jeden povedený mod, který mě osobně dost baví, ale nechte se překvapit.

Hodnocení
Od této hry jsem nic nečekal a dostal jsem překvapení tohoto jara, které mě do sebe vtáhlo natolik, že jsem skoro nic jiného nehrál

92% + doporučení!

galerie:

Žádné komentáře: